Cím: Tananyagok
Leírás:
Az első és legfontosabb ezen e-könyvvel kapcsolatban: Ez az elektronikus jegyzet nem önálló tankönyv! A jegyzet a szakgimnáziumi és szakközépiskolai képzésben részt vevő gépészeti szakmacsoportos tanulók számára készült. A jegyzetnek nem célja és nem is képes a gépészeti alapmérések minden témakörét érinteni, elsősorban a geometriai mérésekre koncentrál. A jegyzet elsősorban az interneten fellelhető különféle források struktúrált rendszerezése, a tankönyvi anyag egyfajta kiegészítése. Miért e-könyv? Az e-könyvek az internet, mint legnagyobb információforrás megjelenésével, és vele együtt a hagyományos könyvek használatának és fogalmának átértelmeződésével a tanulástámogatás folyamataiban számottevő jelentőséget nyertek. A közoktatásban való elterjedésük viszont jelenleg elég csekély. Az elektronikus könyvek előnye a költséghatékonyságuk (mind a gyártásuk, mind a beszerzésük tekintetében), mely a közoktatás területén különösképpen is fontos pozitívum. Az e-könyvek a sokoldalú felhasználhatóságuk, az olvasáson túl elérhető funkcióik miatt egyre fontosabb szerephez jutnak. A középfokú oktatásban a hagyományos tankönyvi tartalom elektronikus megjelentetésén túl biztosított további funkciók (pl. kereshetőség), sokrétűbb felhasználhatóság, a tanulói szokások, a tankönyvhasználat és egyéb ismerethordozók (könyvtár, internet) kezelésének pozitív megváltoztatására is alkalmasak. Eredményes használatot kíván a jegyzet összeállítója: Tomkovics Ákos
Cím: CLIL based approach to Civilization of the English-speaking World
Leírás:
Target group: class 9., age: 16, level: A2+/B1 Students have been learning English for some years. They have already learnt the grammar structures that are covered in this chapter, though they might make mistakes in using them, or avoid using more complex structures. The aim is to make them use these structures properly and consciously, and at the same time provide them with the factual knowledge required. In this chapter students will only get a hint to the subject, with a CLIL approach. The topics can further be discussed later. Why CLIL? • CLIL students become more successful communicators • CLIL promotes language development • CLIL increases knowledge of language • CLIL teaches grammar implicitly With these lesson plans and exercises my aim was to show how the CLIL approach can be applied to civilization topics, how teaching language can be integrated into teaching content.
Cím: Legyen Ön is Milliomos játék alkalmazása rendszerező órákon
Leírás:
játék alkalmazása rendszerező órákon
Cím: A holokauszt magyarországi áldozatainak emléknapja, kecskeméti történetek
Leírás:
A holokauszt magyarországi áldozatainak emléknapja, kecskeméti történetek - A rasszizmus természetrajza
Cím: Merj segíteni
Leírás:
"Az életmentés és első segítségnyújtás ismereteinek széleskörű oktatása és terjesztése nem pusztán humanitárius tett, hanem társadalmi kötelesség. A tapasztalatok azt mutatják, hogy baleset esetén a szükséges első segítséget egy laikus is meg tudja adni." A tantárgy tanításának célja az egészségügyi ellátás első lépéseinek elsajátíttatása. Cél, hogy az egészségügyi alapismeretekre támaszkodva a képzésben résztvevők ismerjék meg az elsősegélynyújtás alapelveit. Ismerjék meg az elméleti ismeretekhez kapcsolódó szituációs feladatgyűjteményt, mely segíti az elméleti ismeretek gyakorlatba történő adaptációját. A cél az, hogy a résztvevők képesek legyenek hatékonyan kezelni az iskolában előforduló elsősegélynyújtási helyzeteket, és szükség esetén szakszerűen tudjanak segítséget nyújtani a szaksegítség megérkezéséig.
Cím: Munkavállalói szókincs fejlesztése angol nyelven
Leírás:
Munkavállalói szókincs fejlesztése angol nyelven • meglevő képességeiket tovább bővítik • begyakorolhatják az alap adatokat tartalmazó formanyomtatványok kitöltését • képesek lesznek munkalehetőségeiket feltérképezni a célnyelvi országok nyelvén • szakmai önéletrajzot tudnak megfogalmazni írásban és szóban • rutint szerezhetnek motivációs levél megírásában • megismerkedhetnek az állásinterjú legfontosabb elemeivel • elsajátíthatják, bővíthetik az alapszintű szakmai szókincset
Cím: Munkavállalói szókincs fejlesztése német nyelven
Leírás:
Álláskeresés, pályázat, munkainterjú, betegápoló, betegségek témaköreinek feldolgozása.
Cím: Robotkar megfogó elem tervezése, megvalósítása
Leírás:
Gépgyártás-technológiai technikus tanulók bevezetése a 3D tervezésbe, tervezett alkatrészek létrehozása 3D nyomtatással. Elektronikai technikus tanulók megismertetése a 3D nyomtatás tevékenységeivel, a robotkar egység elektronikai szerelése és programozása.
Cím: Illem-családtól a munkahelyig
Leírás:
Az önismeret, viselkedés, illem, etika, etikett és a protokoll, nemcsak egymásra épülő, hanem szorosan egymáshoz kapcsolódó témák is. A témakörök olyan elemeket és ismereteket tartalmaznak, amelyek elsajátítása és alkalmazása, elősegíti a tanulók önálló és felelősségteljes gondolkodásának kialakítását. Így válnak képessé a kitűzött céljaik elérésének érdekében a tudatos cselekvésre.
A tananyag legalább 15 M2 Petőfi Tv-s videót tartalmaz különböző viselkedésbeli szituációkról.
Cím: Digitális Géprajzi Képtár I
Leírás:
A műszaki rajz, szakrajz tantárgyak oktatását segítő, önálló tanulást is támogató, hagyományos ábrázológeometria és géprajz digitális képtár A digitális képtár tartalmazza mindazokat a műszaki rajzi megoldásokat, amelyek a gépészet szakmacsoportban alapozó tantárgyként szakképesítéstől függetlenül megjelennek. Az elkészült tananyag alkalmas a térlátás, térszemlélet kialakítására, fejlesztésére, a térbeli ábrázolás és a grafikus kommunikáció technikáinak megismerésére.
Cím: Digitális Géprajzi Képtár II
Leírás:
A műszaki rajz, szakrajz tantárgyak oktatását segítő, önálló tanulást is támogató, hagyományos ábrázoló geometria és géprajz digitális képtár. A digitális képtár tartalmazza mindazokat a műszaki rajzi megoldásokat, amelyek a gépészet szakmacsoportban alapozó tantárgyként szakképesítéstől függetlenül megjelennek. Az elkészült tananyag alkalmas a térlátás, térszemlélet kialakítására, fejlesztésére, a térbeli ábrázolás és a grafikus kommunikáció technikáinak megismerésére.
Cím: Önismeret
Leírás:
A három önismeret foglalkozás egy tananyagsorozat része. Az önismeret, viselkedés, illem, etika, etikett és a protokoll - nem csak egymásra épülő, hanem szorosan egymáshoz kapcsolódó témák is. A témakörök olyan elemeket és ismereteket tartalmaznak, amelyek, elsajátítása és alkalmazása, elősegíti a tanulót abban, hogy jobban megismerje önmagát - legyen magáról pozitív énképe és önismerete. Tudatosodjanak erősségei, amelynek segítségével olyan célokat tud megfogalmazni, amelyekért tud és hajlandó tenni. A tananyag tartalma a hétköznapi életből merített személyes élményekre és tapasztalatokra épül - annak érdekében, hogy oda-vissza reflektáló legyen és ne kizárólag elméleti jellegű ismereteket közvetítsen.
Cím: Protokoll-A családtól a munkahelyig
Leírás:
A három protokoll foglalkozás egy tananyagsorozat része. Az önismeret, viselkedés, illem, etika, etikett és a protokoll, nemcsak egymásra épülő, hanem szorosan egymáshoz kapcsolódó témák is. A témakörök olyan elemeket és ismereteket tartalmaznak, amelyek elsajátítása és alkalmazása, elősegíti a tanulók önálló és felelősségteljes gondolkodásának kialakítását. Így válnak képessé a kitűzött céljaik elérésének érdekében a tudatos cselekvésre.
4/1 lap, megjelenítve 63/20, listázva 1-20