| Tulajdonságok | |
|---|---|
| Tananyag típusa és iskolafokozat*: |
|
| Szerző*: | Horváth Gyula, Ladányi Sándor |
| Ajánlott évfolyam*: | 13. évfolyam |
| Ajánlott létszám*: | kiscsoport (maximum 15 fő) |
| Időkeret*: | >20 tanóra |
| Nehézség*: | közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól) |
| Kompetenciák*: |
|
| Tananyagfejlesztő intézménye*: | KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája |
| Ágazat*: |
|
| Szaktantárgy: |
|
| Pályázat: | GINOP-6.2.3 |
Gépgyártás-technológiai technikus tanulók bevezetése a 3D tervezésbe, tervezett alkatrészek létrehozása 3D nyomtatással. Elektronikai technikus tanulók megismertetése a 3D nyomtatás tevékenységeivel, a robotkar egység elektronikai szerelése és programozása.
A tananyag részletes leírása
3D nyomtatáshoz szükséges modellek nyomtatható formátumban
Bemutató videó a robotkar működéséhez.
- Feladat ismertetése, célkitűzés, motiváció - Előkészített alkatrészek mérése, vázlatolása
Alkatrész modellek létrehozása, méretezett vázlatok alapján
Fogaskar alkatrész modellek létrehozása, méretezett segédlet alapján
Robotkar összeállítás (assembly) készítése, prezentáció (animáció) létrehozása
3D nyomtatás, egység összeszerelése-DKA labor
Bevezető óra a tanműhelyben. Munkavédelmi oktatás, fejlesztő rendszerek bemutatása. Tesztkérdések.
3D tervezés ismertetése, csúszásgátlós feladat
Ismerkedés a 3D nyomtatókkal, tesztkérdések az ellenőrzéshez
3D robotkar mechanikai szerelése tanműhelyben
3D robotkar elektronikai paneljének gyártása
3D robotkar, DC motorok mérése
3D robotkar programozás
3D robotkar, robotok az iparban