Fontos információ megosztása a csoporttal – a téma bármi lehet.
Ebben a feladatban a kérdés: Mitől vagy Te különleges?
A gondolattérkép tárgya az önismeret, amely központi helyen van, ezért írják a lap közepére ezt a szót. Innen indulnak ki különböző ágak, amelyek ehhez kapcsolódnak.
Írjanak olyan kulcsszavakat, amelyek szerintük kapcsolódik az önismeret témájához. Mindent, ami az eszükbe jut. Amennyiben a kulcsszavakat is tovább tudják részletezni/bontani, akkor mellékágként kössék hozzá.
Alapfogamak megismerése: önismeret, énfogalom, énkép, énreprezentáció, önértékelés, önnevelés, önfejlesztés
A tanulók megkapják a meghatározásokat és a fogalmakat kivágott papíron. Ezeket kell összepárosítaniuk.
Az önismeret alapfogalmai: önismeret, énfogalom/énreprezentáció, énreprezentáció három eleme, énkép, önértékelés, önnevelés, önfejlesztés,
A modell két fő dimenziót ad meg az „én” megértéséhez.
Az egyik a viselkedés és stílus azon nézőpontjait, amelyek az „én” számára ismertek („Én”).
A másik azokat, amelyek azoknak ismertek, akikkel kapcsolatban áll („Mások”).
Információ gyűjtése a diákokról.
Mit gondolnak magukról, milyen embernek tartják magukat – átlagosnak vagy csodálatosnak. Alul vagy felülértékelik magukat?
Saját készítésű animációs kisfilm, a gondolataink erejéről. A gondolataink szavakká válnak. A szavak tettekké. A tettek szokásokká. A szokások jellemmé. A jellem alakítja a JÖVŐT!
Megkérjük a diákokat, hogy az óra végén gondolják végig a feladatokat és a foglakozáson történteket. Fogalmazzák meg egy mondatban, hogy milyen gondolatok és érzések fogalmazódtak meg a témával kapcsolatban.