Etika - 3. óra

Belépés a foglalkozásba
Etika - 3. óra
 Elérhető
Általános adatok
Szerző: Wágner Vanda
Címkék: etika
Rövid leírás: Témakörök: génetika, bioetika, állatkísérletek, környezetetika
Leírás: A foglalkozás az etika témakörében ad új ismereteket és tapasztalatokat a tanulóknak.
Időtartam: 45 perc
Létszám (fő): 25
3_1_Etika_Képek
Elem címe: 3_1_Etika_Képek
Szerző: Wágner Vanda
Típus:    PDF
Képek kivetítése
Leírás:

Képek kivetítése a csoportmunkához kapcsolódóan

3_2_Etika_Képek feldolgozása
Elem címe: 3_2_Etika_Képek feldolgozása
Szerző: Wágner Vanda
Típus:    PDF
Témakörök: génetika, bioetika, eutanázia, környezetetika, állatkísérletek
Leírás:

Témakörök: 

- génetika (gyümölcs, állatok)
- bioetika (mesterséges megtermékenyítés)
- bioetika (abortusz)
- eutanázia
- környezetetika (környezetszennyezés)
- állatkísérletek

3_3_Etika_ Ördög és Angyal
Elem címe: 3_3_Etika_ Ördög és Angyal
Szerző: Wágner Vanda
Típus:    PDF
Dramatikus játék az etika témakörében
Leírás:

Egy tanuló képviseli a téma/történet főszereplőjét.

Feladata, hogy döntést hozzon egy problémával/kérdéssel kapcsolatban. Maximum három perce van eldönteni, hogy támogatja vagy ellenzi az adott témát/kérdést/problémát.
A jó hír, hogy nincs egyedül, mert két társa "segíti" a döntését. Az egyik társa az ördög, a másik az angyal. Felváltva kap tanácsot tőlük. A döntését az ő tanácsaik meghallgatásuk után kell meghoznia.
Az egyik társa - az ördög -, olyan tanácsokat/érveket mond, amelyek negatívak: nem becsületes, könnyen kivitelezhető, …
A másik társa - az angyal - képviseli a jót: az egyenes, becsületes, jó szándékú utat, …
A szereplőnek, el kell döntenie, hogy kinek a tanácsát fogadja meg!

3_4_Etika_Tőlem Neked!
Elem címe: 3_4_Etika_Tőlem Neked!
Szerző: Wágner Vanda
Típus:    PDF
Értékelés az óra végén - a diákok egymást értékelik
Leírás:

A foglalkozás alatti közös élmények sajátos légkört teremtenek. Olyan érzések, gondolatok és vélemények is kialakulhatnak, amelyeket a diákok nem szeretnének mindenkivel megosztani. Ezzel az értékelési formával nem önmagát értékeli, hanem társait. Valójában a diákok egymás munkáját értékelik.