A mentimeter egy webes, interaktív prezentációs eszköz. Az interaktivítás akkor valósulhat meg, ha a diákok rendelkeznek laptoppal, tablettel vagy okostelefonnal, ami azonnali válaszadásra ad lehetőséget.
A prezentációhoz, annak, egyedi azonosítószámának ismeretében vagy QR kódjával tudnak csatlakozni.
A mentimeter a szavazás/válaszolás eredményét élőben jeleníti meg, miközben a diákok közvetlenül a böngészőjükben szavaznak a mobiltelefonjukkal. Nincs szükség dokumentációra vagy adminisztrációra, mivel az eredményeket automatikusan el is menti az oldal és ezek később is letölthetők.
A videó megtekintése – ráhangolás a témakörre. Gondolják át a tanulók, milyen sok emberrel kerülnek kapcsolatba nap mint nap – mennyire sokfélék ezek a kapcsolatok – a különböző szintű közösségekben. Az együttműködés, a különböző társadalmi szerepek és a felelős viselkedés jelentősége.
Milyen helyszíneken érvényesíthető az etikus magatartás?
A 4 fős csoportok kiválasztanak egyet-egyet és megbeszélik, hogyan és milyen formában érvényesül. Mondjanak egy pozitív és egy negatív példát!
A tanulók gondolják át, mennyire fontos az iskolai közösségben, hogy mindenki ismerje és betartsa az alapvető erkölcsi, etikai normákat. Fogalmazzák meg, miért van erre szükség.
Hasznos és előnyös megfogalmazni a kulturált viselkedés általános szabályait és a kapcsolattartás követendő erkölcsi, etikai normáit.
A módszer ötletét az adta, hogy a fiatal indiánok hozzászólásaikat mindig az előttük szólt öregek mondatainak, gondolatainak elismétlésével kezdték.
A foglalkozás végén körben ülnek a diákok.
Mindenki gondolkodja át, mi minden történt a foglalkozáson! Milyen új ismereteket szerzett? Hogyan és hol tudja ezt kamatoztatni a jövőben? 1-2 mondatban mondja el!
A következő hozzászóló a mondanivalóját az előző hozzászólás összegzésével kezdi.
Az órán/foglalkozáson hallottak, új ismeretek és gyakorlatok hasznosságának gyors értékelése. Nem szükséges hozzá semmi más, csak az egyik kéz ujjai.