Gyors négyfős csoportok kialakítása – a tanulók születési hónapja alapján.
Ezzel a módszerrel a csoportok kialakulása részben véletlenszerű és részben szimpátia alapján történik.
A négyfős csoportok hangulatának felmérése. Egy szelfi elkészítése a csoportról, amely kifejezi jelenlegi hangulatukat és érzéseiket. Fontos tudni és „látni”, hogy a diákok milyen hangulatban és mennyi energiával érkeztek a foglalkozásra. Ez nagymértékben meghatározza a teljesítményüket és a feladatok elvégzésének színvonalát.
Az étkezés befejezése után, az evőeszközöket a tányéron helyezzük el. Az elhelyezés jelzésértékkel bír. A diákok ismerjék meg a legalapvetőbb formákat és azok jelentését.
Az alábbi linken elérhető a digitális tananyag:
https://learningapps.org/display?v=pnk902rec19
A diákok az új ismeretek alapján, gyűjtsék össze és összegezzék a legfontosabb etikett szabályokat!
Fogalmazzák meg az etikettel kapcsolatos kérdést és az adandó választ is!
A tanulók által elkészített etikett kártyák kipróbálása a gyakorlatban.
A tanultak – új ismeretek – rendszerezése. Az elkészült etikett kártyák különböző szempont szerinti csoportosítása – „halmazolása”. A feladat végén a tanulók belátják/rájönnek, hogy mennyi mindennel van összefüggésben az etikett.