A diákok jelzik/elmondják/mutatják egymásnak, hogy milyen hangulatban érkeztek a foglalkozásra.
A diákok előzetes ismereteinek aktivizálása. A témával kapcsolatos tudásuk, gondolataik összegyűjtése.
Fogalomháló: Mi jutt eszedbe az etikett szóról? Miért van szükség az etikett megismerésére? Milyen etikett szabályokat ismersz a munkahelyen? Milyen Netikett szabályokat ismersz? Hol alkalmazzul az etikett szabályokat?
A diákok ráhangolása az etikett szabályokkal kapcsolatos témára.
A tanulók életszerűen gyakorolják az etikett szabályait. Képzeletbeli, de konkrét helyszínen a gyakorlatban is mutassák be, játsszák el hogyan, milyen módon alkalmazhatóak a szabályok.
Szituációs helyzetek lehetnek:
- fogadás (pl.: munkahelyi vacsora)
- orvosi rendelő (pl.: viselkedés)
- önkormányzati hivatal (pl.: ügyintézés)
- állásinterjú (pl.: megjelenés, bemutatkozás)
- telefonálás (pl.: hivatalos ügyben)
- internet használata (pl.: levelezés)
Az ETIKETT szó betűinek felhasználásával, a megismert etikett szabályok és gondolatok megfogalmazása. A foglalkozáson tanultak összegzése, rendszerezése. Olyan aranyszabályok és gondolatok keresése és megfogalmazása, amelyet a mindennapi életükben ezután alkalmazni is fognak.
A téma hasznosságának és a tanulók hangulatának, érzéseinek, aktivitásának gyors visszajelzése a foglalkozás végén.